Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Ingrid - 8 juni 2009 16:27

Splendid helg!

Ola jobbade i lördags så jag spenderade dagen med långpromenad med hundarna och laga indisk kyckling med sallad. Hade tänkt göra lite ärenden på stan, men det visade sig vara tvärstängt överallt eftersom jag missat att det var helgdag. Nåväl, jag fick iallafall bevittna Nationaldagskortegen med vidhängade hattparad..

Och eftersom jag är medveten om att det är åtskilliga människor som dött för att vi ska kunna åtnjuta demokrations frukter (som i vissa fall hunnit ruttna nu..) så gick jag naturligtvis och röstade på söndagen, även om jag uppskattade promenaden mer än chansen att få påverka vilken av tomtarna som ska skicka ner till Bryssel.


Åh, jag är ivirig att söka ett annat jobb. Naturligtvis är jag tacksam att jag har ett jobb, men jag känner att det nog börjar bli dags för nya utmaningar som ligger lite närmare mina intressen.

Drömmen vore ju att få jobba med något hundrelaterat, även administrativt. Om man tänker efter så är jag ju som klippt och skuren för SKK's kansli: levt med hund bokstavligen hela livet, brinnande hundintresse, stor datorkunskap, världens trevligaste telefonröst och oerhört bra på att hålla ordning och sortera in saker.

Vad väntar dom på?


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards