Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Ingrid - 18 juni 2009 18:33

Skulle ner på stan för ett par ärenden efter arbetet. Insåg alldeles för sent att den stora "Badjävlar"-tiden har börjat: stan kryllar av sommargäster.

Högljudda individer med dåligt tålamod (det är alltid som som blir arga på kassörskor och annan servicepersonal), episodvis förlaming i den arm som i vanliga fall används till att slänga skräp i papperskorgar/hålla upp dörrar/etc..listan kan göras oändlig. De breder ut sig i flock, kör bil på gågator,irrar runt i centrum, ser de året-runtboende som intressant kuriosa men ställer sig helt oförstående till att det väcker irritation att parkera BMW:n framför någons port.


Jag står inte ut med trängsel och gatumusikanter, så jag gjorde det jag skulle hastigt och flydde sen tillbaka till Sandkilens lugn. Plockade en stor bukett blommor nere vid sjön och satte i vas på vardagsrumsbordet.

Vårt hem är ett under av renhet nu sen min pedantiske pojkvän skurat och dammsugit alla golven. Han går mycket metodiskt tillväga, flyttar alla möbler och mattor - överkurs när det gäller min egen städning, men oj vad fint det blev!


Imorgon blir det midsommarfirande på landet hos mamma och pappa. Uno och Viggo följer självklart med!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards