Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Ingrid - 6 januari 2010 22:04

Kan närmare -20C hindra Ingrid från det inplanerade besöket hos föräldrarna på landet? No way!

Mor ringde imorse..

- Kom inte hit, det är iskallt!

- Dumheter, jag tar bussen ut och hem!

- Vi har bara äcklig mat!

- Jag älskar pepparrotskött!

- Hundarna fryser!

- Jag tar med tröjor!

-.......Ok.........


   


Så jag tog en kasse med filmer, ett par stickade små tröjor och begav mig ut tillsammans med hundarna.

I RoBro rådde kristidsstämning: Mor satt med torghandlarvantar på sig med fingrarna runt sin, med gummisnodd lagade, japanska tekopp (sprucken). Temperaturen uppmättes i övre besticklådan till 2 grader (fråga mig inte varför just där...).

Far släpade vedkorgar, hackade upp frusna vattenhinkar och konstaterade att morötterna i skafferiet hade ishinna.


Vi kalasade på de sista resterna av julosten och pepparkakorna samt kaffe. Ingen ville lämna platserna framför vedspisen...

Sen gjorde jag en viss betydande insats genom att sortera otaliga årgångar av Brukshunden och Hundsport och placera i ordning i Mors arkivskåp. Sen gav jag mig på hyllan med DVD:er och böcker ovanför tv:n till föräldrarna förtjusning.

Ordning och reda!

Belönades med pepparrotskött, något jag inte ätit på säkert 10 år - mums!

For hemåt, mätt och belåten och med en diger bunt Allas Veckotidning - korsord för flera månader framöver med andra ord.....


Tack för en urmysig dag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards