Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Ingrid - 9 juni 2010 18:39

Det arbetas och står i....och det går förvånansvärt bra! Får göra svåra saker som att åka med färdtjänsten in till Slussen och gå på evenemang...inte alltid det allra lättaste. Som tur är har jag tumme med taxichafförer så det går bra, trots förvirring och missförstånd gällande uppplockningsplats och annat.

Har också fått beröm för min matlagningskunskap på jobbet. Trevligt!


Idag var dock både Ola och jag lediga, så vi tog cyklarna och for ner till biblioteket där jag lånade en jättetrave böcker (om ämnen som franska revolutionen och vingårdar samt deckare och författarbiografier, bland annat). Sen bjöd Ola på frallor, te och biskvier på Café Hörnan och vi pratade i flera timmar och tittade på sommarglada människor som promenerade förbi.


Vi har börjat med att alltid ha nyplockade blommor hemma i en vas i köksfönstret. Instant hemtrevlighet!

I helgen hade vi hundlokor och lite blandade blå blommor som jag inte vet vad de heter och nu har vi syrener. Hela lägenheten doftar syrén!


  


Min duktige man dammsuger och dammtorkar hela lyan just nu, medans jag bidrar med muntra tillrop för att bibehålla geisten.

Mot spisen och currygrytan!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards