Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Ingrid - 16 juni 2010 10:30

Jag är i behov av goda råd eller synpunkter från min kära läsarkrets!


Läget är följande: jag trivs ypperligt på min nya arbetsplats. Allt fungerar fint och jag verkar vara uppskattad av såväl personen jag hjälper som arbetskamrater.

Häromdagen blev jag uppringd av företaget jag är anställd av. Jisses, vad hade jag gjort nu då? var den första tanke som for genom mitt huvud.

Men det visade sig att individen i luren hemskt gärna ville träffa mig ang. en ev. befodran. Gulp!


Så här ligger det till: i varje arbetsgrupp finns en sk. samordnare, en person som håller koll på allt, är kommunikationscentral mellan företag och personal, sköter anställningsintervjuer, beviljar semestrar, mm.

Man är spindel i nätet helt enkelt. Man blir dessutom utrustad med en mobiltelefon som är ämnad för arbetsärenden som företaget står för, så ens privata telefon inte är inblandad (skönt...).


En tjej som arbetat på mitt ställe i snart 10 år och som jag fått fin kontakt med hade rekommenderat MIG, av något outgrundlig anledning. Vår nuvarande samordnare ska alltså sluta sista augusti.

Chefen på företaget vill träffa mig imorgon för att diskutera...ja, vad? Jo, att jag skulle kunna tänkas vara en god kandidat för samordnartjänsten. Man är alltså samordare parallellt med PA-jobbet.


Jag ringde upp person X som rekommenderat mig och tackade för att hon föreslagit mig men kunde inte låta bli att nyfiket undra varför? Jag har ju inte jobbat så lång tid....

"Äsch, du imponerar så mycket på mig! Du har ju sån koll och erfarenhet och du lär dig allt snabbt!" svarade hon glatt.


Jag är skitskakis! Vad säger ni? Tror ni att jag grejar detta ifall de vill ha mig?


+ Roligt att få förtroendet

+ Mer betalt

+ Alltid kul att bestämma, haha

+ Bra merit

+ Stort inflytande på arbetsplatsen (kan därmed styra upp saker som man vill ändra på)

 

- Måste vara a jour även då man är ledig

- Inte SÅ himla mycket mer betalt

- Folk kan behandla en annorlunda eftersom man har en annan position än dom

- Besvärligt att medla i ev. konflikter etc.



Vad säger ni? Hjälp!


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards