Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Ingrid - 27 augusti 2010 16:17

Jag lever i något slags paralleluniversum just nu som är fyllt av jobb, nässprej och bussresor. Har en vag uppfattning om vilken dag det är, träffar min man ungefär en timme sammanlagt varje dag, oftast kvällstid då jag stapplande tar mig över tröskeln och inom tio minuter somnar i soffan.

Jag klagar absolut inte, det är helt och hållet självpåtaget och jag tycker att mitt arbete är roligt. Men det den där semesterveckan som närmar sig känns välkommen, det går inte att förneka...


Någonstans i min grötiga hjärnas dunkla vrår började en minnesskärva skimra....justja, vi åker ju till New York snart!

Jajamensan, Ola och jag är bjudna till The Big Apple av hans familj och eftersom resan började planeras redan i december förra året så har vi liksom inte tänkt på det så mycket...det har ju legat så långt fram.. tills nu! Vi åker ju om 10 dagar!

Min och Olas strategi är att planera så lite som möjligt, bara "go with the flow" och se var vi hamnar. Det känns som inte inte kommer att vara så ont om saker att hitta på i NY...


Vi kommer att bo på Upper West Side på Imperial Court Hotel som ligger ett stenkast från Hudsonfloden och ett par kvarter från Central Park.


  


  


  


Shopping då?

Jodå, de flesta människor verkar komma hem med dussintals påsar med märkesvaror som kostar mindre än hälften av vad de gör i Sverige. Eftersom jag är helt ointresserad av sånt, har jag istället riktat in mig på en favorit i repris: apoteksvaror!

2007, då Ola och jag var i Las Vegas/San Francisco upptäckte jag paradiset på jorden: Walgreens...USA's största apotekskedja som saluför ALLT. Mediciner, make-up, kameror, husdjursprylar, livsmedel... det mesta till sanslöst låga priser.Jag köpte 5 burkar med anti-pmstabletter för $2.99 styck, te.x

Det kan verka urtrist, men jag tycker att det är toppen - det finns inget roligare än att göra sådana fynd.

Ola är livrädd att jag ska åka fast i tullen med femtio burkar med röda trianglar på, haha!


Jag ska dock inte bara stå med näsan i apoktekshyllorna, självklart ska vi göra annat. Strosa i Central park, äta pasta i Little Italy, gå på bio, promenera längs avenyerna och insupa New Yorks atmosvär.

Vi längtar!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards