Alla inlägg den 12 september 2007

Av Ingrid - 12 september 2007 16:39

Måste få skrävla om hur fantastiskt begåvad och fiffig jag varit idag.

För att göra en otroligt lång och komplicerad historia något kortare:

Jag är på jakt efter ett nytt vikariat som finns på min arbetsplats. Tjejen vars rad jag går på nu kommer tillbaka om en månad men vill bara jobba 76% och inga dubbelpass. Kvar blir då 21,5% som jag är lovad.

Men det finns också en vakant rad på 64,5% som inte är tillsatt eftersom den personen sjukskrivs månad för månad (men kommer förmodligen inte komma tillbaka).

Alla på mitt jobb tycker att jag självklart ska få båda dom här platserna som tillsammans blir nästan heltid. Jag har jobbat på samma ställe i 1 1/2 år och trivs jättebra och det är ömsidigt från kollegor och patienter.

MEN...vår chef krånglar och säger att det finns övertalig personal som går före (chefen vill ha kvar mig men gömmer sig bakom löjliga paragrafer). Men mina kollegor protesterar och tycker att det självklart är bättre att inlärd och väl fungerande personal (jag) borde få vara kvar istället.


Chefen hävdar också att dessa två restscheman + den återvändande personens nya schema inte går att kombinera och göra om så att alla procentsatser stämmer, arbetstidslagen med alla viloperioder klaffar m.m Dessutom har vi 6 andra personers arbetstider att ta hänsyn till!


Nähä, tänkte jag. Vi får väl se...

Så idag satte jag mig med block, penna, miniräknare och schemat och började pilla. Räkna, plocka, räkna om, fundera, testa...

Efter 20 minuter hade jag ett perfekt schema som fungerar enligt alla regler och önskemål. Trodde inte mina ögon?

Kan det verkligen stämma?

Bad min kollega att kolla och se om det stämde. Jodå, sa hon. Allt stämde!

Jösses, det här är sånt de använder dataprogram till att ta fram....(och jag som knappt blev godkänd i matte på gymnasiet).


Det här är nu mitt hemliga förhandlingsvapen.

Don't underestimate a Sigfridsson!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards