Alla inlägg den 22 september 2007

Av Ingrid - 22 september 2007 15:33

Ola och jag bestämde oss idag för att laga marängsviss för att fira vår allmänna förträfflighet + att vi gått nästan en mil på förmiddagen.

Alltså gick vi till affären för att skaffa ingredienser  och lite annan krafts (läs: veckohandling a la grande).

Vid maränghyllan genomgick vi en äktenskaplig kris:

traditionella marängen eller Olas förslag, marängbottnar?

Jag ville göra en old school-sviss med maränger, glass, grädde och chokladsås. Allt nedvänt i en stor skål i lagom kaos.

Ola kände sig djärv och ville åstakomma något han kallade "en organiserad marängsviss: marängbottnar med glass emellan, grädde ovanpå och runt samt chokladsås.

Jag som är automatiskt tveksam mot att förstöra gamla hederliga recept strävade emot! Ingen får peta på min sviss!

Dock gav jag med mig i utbyte mot en veckas disktjänst.

Smakar det inte gott kommer O få äta allting själv.

Jag står beredd med ricinolja, haha!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards