Alla inlägg den 13 september 2007

Av Ingrid - 13 september 2007 14:27

Enda lediga dagen den här veckan och självklart är det lektioner då..

Masade mig upp i gryningen och gick till skolan med fötter av bly. Till min stora glädje skulle vi lära oss ta blodtryck och använda stetoskop. Skitsvårt!

Att hantera en blodtrycksmanschett, placera den rätt, trassla med ett stetoskop och lyssna efter pulsslag, pumpa upp eländet, kolla siffrorna på mätaren... jag höll på att bli vansinnig. Vi fick låna med oss utrustning hem för att träna. Har kollat Unos blodtryck. Han borde vara avsvimmad med det värdet, så jag gissar att jag får träna lite mer.. 

Stetoskopet är spännande! Jag har lyssnat på allt här hemma: kylskåpet, marsvinet Odysseus, avloppsrören i badrummet....


Fick för övrigt ett häfte som handlar om hur man hanterar dödsfall rent praktiskt.

"Säkra dödstecken: ingen puls eller andning. Likstelhet. Likfläckar"

No shit Sherlock! Är man inte lite väl sent ute då....?




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards