Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Tillåt mig presentera......

Av Ingrid - 1 april 2008 11:23



..... min senaste kreation i mitt pysselprojekt.

Hjälp mig att döpa henne!

Tyvärr är bilden inte den bästa (tagen med mobilkamera), men det är alltså en superkurvig smyckestorso med rosa pinupklänning och en prickig rosett om midjan. Allt målat och sytt av Ingrid.

Tänkt att förvara halsband och örhängen på.


 
 
Ingen bild

Lisbeth

1 april 2008 14:59

A-men, den ser ju helt fantastisk ut!
Vad kul!!!

Tycker hon ser ut att heta Afrodite...

 
Annie

Annie

1 april 2008 15:39

Är inte det där Rosa Körberg?? ;-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annie igen

1 april 2008 15:40

Förresten glömde jag säga att hon var uuuursnygg!!! Du är duktig, du!!!

 
Ingen bild

Helene J

1 april 2008 18:25

Jösses vad fin. Namnförslag; Amy Diamond ;)

 
Ingen bild

Ingrid

1 april 2008 19:21

Mor: Grekiska mytoligin matchar inte riktigt motivet, men tanken är god.

Annie: Haha!

Helene: Ska en sån liten speta namnge en kurvig madame som ovanstående? ;P Hihi

 
Ingen bild

Helene J

1 april 2008 20:49

;)
Men okej, Shirley Bassey då? Hon sjöng två ledmotiv för Bondfilmerna. Dels "Goldfinger" samt "Diamonds are forever".

 
Ingen bild

Lisbeth

1 april 2008 20:56

Snacka persilja!
Afrodite (grekiska Afrodith "stigen ur skum"), kärlekens och fruktbarhetens gudinna i den grekiska mytologin.

Afrodite var skönhetens, kärlekens och sexualitetens gudinna och motsvaras av Venus i romersk mytologi.. Hon representerade kärlekens sensuella sida och inte den äktenskapliga och trogna kärleken. Hon framställdes som en bländande vacker och mäktig gudinna och enligt myten ska hon ha haft en gördel som gjorde att hon kunde få vem som helst att bli förälskad i henne.

Putsa emaljögona! Det kan ju vem som helst se att det stämmer på din docka. Hona har ju tom den fina magiska gördeln!

 
Ingen bild

Ingrid

1 april 2008 21:10

Nu ska Högman inte bli stöddig här...
Jag menar att ett grekisk-mytologiskt namn inte passar en 50-talspinupa som mer ser ut att heta typ Betty-Lou.
Så det så!

 
Ingen bild

Lisbeth

1 april 2008 22:27

OK då! I see the effing point...

Lullu-Belle då? Det hette en jeep(!) under WW II.
Dessutom kallades din storasyster yster så av mormis och mostris som också sett filmen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards