Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Förnekelse

Av Ingrid - 14 april 2008 22:50

Dagen har präglats av totalt slappande, liggandes diagonalt tvärs över sängarna och läsa "Luftslottet som sprängdes" samt nya numret av skottetidningen. Att O inte begripigt min åtrå för en liten skäggig vän är totalt obegripligt.

Det står en mjukisskotte i vårt sovrum.

Det dräller av skottetidningar överallt.

Det sitter en bild på en skotte på kylskåpet.

Jag surfar på skottesidor varje dag och visar O alla särskilt söta bilder.

Är män av naturen tröga? Eller är det ett mentalt försvar, att förneka det uppenbara?


Min skuldra gör ont av och till. Avskyr att känna mig klen!

Tränar nu med gummiband varje dag för att stärka eländet. 

Tilltvingar mig massage av O på kvällarna, Uno hjälper gärna till genom att studsa runt i soffan och tror att det är en ny skojig lek.


Kom tillbaka, kära våren. Min balkong längtar efter blommor!!


 
 
Annie

Annie

15 april 2008 06:14

Nej, jag tror inte att de är tröga på något vis. Det är nog bara deras underbara förmåga att skjuta upp "problemen" (?) ända in i det längsta, för att KANSKE kunna ta tag i dem då, sen, senare, när det blir aktuellt och på allvar.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisbeth

15 april 2008 07:36

Nähej, O är tydligen en klonad version av en annan dig närstående person...

När mor skulle köpa sin första vgs satt jag hela kvällarna med vgs-tidningar/årsböcker. Åkte TVÅ ggr till Finland för att hälsa på underverket, på kylskåpet satt en söt bild på högst detsamma.

Och ändå... överraskning och stort oförstående när dagen D - dvs valphämtningsdagen oundvikligen randades. Om jag haft ordet SKÖKA tatuerat tvärs över nyckelbenen så hade inte uppståndelse varit större.

 
Annie

Annie

15 april 2008 08:02

Ja, du ser. Lyssna på mor din som är en klok kvinna :-D
Dock tror jag att du har satt igång en process inom honom, och han hoppas in i det längsta att hans kvinna snart ska komma till sans, så att han slipper konfrontera problemet. Det är bara det att det inte syns utanpå dem.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Nilla

Nilla

15 april 2008 08:10

Det är ett mentalt försvar, att förneka det uppenbara!! Helt klart, min bättre hälft kör med samma stil.

Brukar säga att du är man inte struts!

Jag tror att dom hatar konfrontationer av alla de slag, för dom vet att dom oftast går därifrån som verbala förlorare!!

När det kommer till diskutera så kommer oftast män till korta......

Därav förnekelsen *L*



Mvh Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards