Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Midsommar-mys och galna grannar

Av Ingrid - 22 juni 2009 10:14

Firade en alldeles fantastiskt mysig midsommar hos Mor & Far! En fullständig orgie i färskpotatis, jordgubbar med glass, världshistoriens godaste heminlagda sill (tackar för det, fru Reis!) och allmän gemytlighet. Promenader, stillsamt umgänge med korsord och film; kan det bli bättre?

Mor hade dessutom gjort otroligt fint hemma och pyntat med dukar och blommor.

Tack för en fin helg!


Har insett att jag egentligen avskyr att bo i bostadsrättsföreningar, eller flerfamiljshus överhuvudtaget. Blä!

Kan ta min egen förening som exempel... För det första: en totalt inkompetent styrelse som inte kan ett dugg om föreningsteknik och som dessutom inte har koll på vad personer i styrelsen gör på egen hand, vilket leder till avtal med firmor utan upphandlingar, dyra projekt som tar en evighet att slutföra etc. Och vilka får betala det? Naturligtvis de boende med en härlig 5% avgiftshöjning! Inte så mycket egentligen, men det är själva grejen jag blir förbannad över - dom klantar sig, vi får betala.

 Dessutom finns det noll insyn i vad styrelsen sysslar med, dvs. inga styrelseprotokoll finns att kika i och informationen om vad ska komma att diskuteras är icke existerande. Folk ställs inför fullbordat faktum när beslut redan fattats utan chans att yttra sig osv.

Årsmötena är katastofer. Vet dom inte ens hur en omröstning går till?? Skrämmande.


Låt oss kliva ner en nivå. Hur beter sig folk, dvs. grannarna? Jodå, de allra flera är väl hyggliga. Men det finns riktiga rent ut sagt idioter som förpestar tillvaron. De flyttar runt andra personers saker i cykelrummet, rotar bland folks personliga saker (te.x post), är onaturligt nyfikna, gnälliga och saknar ofta någon som helst självinsikt.


Jag är så trött på såna människor! Grrr...

När jag besökte föräldrahemmet och gick promenader på landsbygden och såg alla dessa ljuvliga små stugor med trädgårdar och syrénbersåer kände jag mig nästan lite lurad. Det är ju så där jag ska bo!

Visst, snöskottning och elavbrott i all ära - men det tar jag så gärna i utbyte av att kunna släppa ut hundarna i trädgården och dricka mitt morgonte utan att höra grannen under skrika på sitt stackarns barn...


Så nu j-klar! Steg 1 är naturligtvis att ta körkort. Måste bara ta mig över den mentala spärren jag har som gör mig livrädd att sätta mig bakom ratten och försöka ha herraväldet över ett halvt ton stål. Det bör gå. Mina systrar lyckades ju?

Sen få tag i en billig men funktionell kärra. Det bör också gå.

Men bil och körkort blir möjligheterna oändliga....


 
 
Ingen bild

mor

22 juni 2009 11:54

Tack själv för trevligt sällskap & jättegoda gotter & intressant lektyr!

Härlig framtidsplaner!
Anmäl vips till bilskola! Mor & far ställer upp med lämpligt stöd...

 
Ingen bild

Storasyster

22 juni 2009 17:18

Naturligtvis ska du ta körkort. Astrid och undertecknad är levande bevis på "hur svårt kan de va?". Med körkort ter sig möjligheterna oändliga. Att köpa en stuga i spenaten ber jag dig emellertid tänka till på två gånger, men möjligheten finns ju i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards