Alla inlägg under januari 2010

Av Ingrid - 5 januari 2010 10:15

Är det någon mer än jag som får fnösktorr hud när det är såhär kallt?

Skinnet på armar och ben har antagit ett intressant utseende, ungefär som krackelerad oljefärg från Michelangelos tid.

Rotade fram en gammal fet hudsalva som dessvärre hade en distinkt doft att coccos...så nu får jag utstå hånfulla Hawaii-skämt från den närmsta omgivningen.

Aloha!


  


Jobbet går bra, allt flyter på och det känns som om jag kan det mesta riktigt bra nu. Arbetsledarrollen är inte speciellt krävande alls, bara småsaker som ska kollas lite extra.


Dags att sova. Det är en bonus att få ligga i sängen på dagarna utan dåligt samvete, haha!






Av Ingrid - 3 januari 2010 12:04

Ledig söndag - vad hittar man då på?

Det blir en stärkande promenad! Hundarna, främst skotten, älskar att plöja fram i den fluffiga tjocka snön - en (mar)dröm att få loss alla snöbollar ur hans skägg sedan...


Sen sedvanlig förkovran med någon bra bok och en filt runt benen.

Jag tror 2010 kommer att bli ett intressant och spännande år, hoppas att jag har rätt. Det är mycket i görningen, vissa saker hänger i luften, andra mer konkreta.

Hur kommer det blir med hunderiet? Några utställningar? Vi får se.


Dags att bege sig ut!  

Av Ingrid - 2 januari 2010 15:14

Hoppas att lågpannade as som störtat ut och skjutit varg idag själva dör en utdragen och plågsam död!

Idioter, hur F-N tänker Sverige som lagstadgat att jakt på varg är tillåtet from. 1 januari?!

Jag blir så arg så tårarna faller...jägare, ett gäng halvdragna senila gubbjävlar som tycker att jakt är ett sant nöje och en "naturupplevelse" - vilka kräk.

Naturen går alldeles utmärkt att uppleva utan att döda djur.

Idioter!

Läs Helenes inlägg i frågan här, mycket välskrivet.

Själv orkar jag inte att formulera mig bättre, blir alldeles matt av människors otroliga dumhet.

.......

Ps. I mitt ursinne blev det visst lite faktafel... Precis som Helene skriver så är jakten tillåten mellan 2 januari och 15 februari.

Usch, jag kan inte släppa detta. Varför sån blodtörst? Helt sjukt och motbjudande.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards