Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

"Felia, vad god dröj..."

Av Ingrid - 3 juni 2010 10:28

Minns ni det här? Vintern 2006 då Ola och jag tampades med Telia då vår bostadsrättsförening envisades med att dra in bredbandstelefoni, något vi inte ville ha och sen tog det nästan 2 månader innan vi fick tillbaka vår vanliga telefon, efter timmar av telefonsamtal, hot och tandgnisslan?

Gissa vad? Det har hänt IGEN!


Japp, ungefär samma sak den här gången. I vintras bestämde sig vår styrelse för att Telias paket med bredband, tv och telefoni skulle i princip tvingas på alla medlemmar. De satsade en halv miljon på att dra in nya kablar och uttag i alla lägenheter. Jippie....

Visseligen fick vi nya kanaler (inte för att det var något fel på de gamla) och bredbandet från ett annat bolag behöll vi.

Det gnälldes ofantligt över allt detta på vår årsstämma, människor hade fått betala massor av dolda avgifter för varenda pryl och Ola och jag kändes oss ganska nöjda med att ha behållit vårt gamla bredband etc.

Tills nu! Nu är vi banne mig inte nöjda längre!


Lyfte luren imorse...hördes bara ett sus. Kollade alla sladdar etc...inget fel. Provade igen efter en stund, bara sus. Grabbade mobilen och ringde till Telia. Satt i en evighetskö - tur att man är erfaren vid det här laget och var utrustad med en bok!

Kom tillslut fram till en nolla som inte kunde svara på några frågor alls och skickade mig vidare till sin übernolla (låtsades) klicka på sin dator i en halv oändlighet...

"Jajustdet, ni är ju anslutna till bredbandstelefoni nu!" utropade denna människa glatt.

"Nej, det är vi inte alls!" protesterade jag, kallsvettig av vrede och utmattning.

"Joooo...." framhärdade individen i andra änden.

"NEEEEEJ!"

(Vid det här stadiet i konversationen tvingade jag kund(o)tjänstpersonen att ringa upp mig, nån måtta får det faktiskt vara)


Sen, efter ett evigt klickade, muttrande etc kom personen fram till att vi kanske inte alls borde vara det.....

"Ojdå, då har det skett ett misstag. Det var ju tråkigt."

Jag svarade inte ens, förmådde liksom inte..


Så, av någon anledning har Telia kopplat in oss på bredbandstelefoni, vilket naturligtvis inte fungerar eftersom vi inte har några såna saker inkopplade hos oss! I-D-I-O-T-E-R!

Detta ska nu åtgärdas och jag fick ett halvt löfte om att "i helgen" skulle det vara fixat. Åh, tack!


Så, för allmän kännedom: vi finns på våra mobiler!

 
 
Ingen bild

lisbeth

3 juni 2010 13:21

Ha--- precis samma sak hände mig: fick en låda med massa prylar som jag absolut inte beställt (ev inte begripit beställt) vilket gjorde att de jag hade inte fungerade, etc. Grrr...

Efter en utdragen evighet + Ingrids hjälp (tackar!) så fick jag tillbaka mina gamla prylars funktionalitet. Å tack Telia... för era prisvärda produkter...

Samma problem har drabbat en massa människor jag känner. Verkar som Telia har som affärsidé att pracka på folk onödigheter (produkter/tjänster) som sedan behålls av dessa (folket) av ren utmattning. Men då känner dere icke Snikesson!

Vi står ut med att sitta i hur många telefonköer som helst, vi har knapptelefon och ordentligt sittfläsk, bara för nöjet att få rätt! Mot telefonijätten först och inte minst alla nollor och übernollor!

Enade vi stå - söndrade vi falla! Upp till kamp!

 
Ingen bild

Helene

3 juni 2010 19:33

*Huuuh* Vilket mörker. Och till råga på allt fick du ptata med en obegåvad xxxxx också. Fast som den goda människa jag är så försöker jag tänka att det kanske var hennes första dag på tjänsten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards