Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Och sen blev det ju bra!

Av Ingrid - 3 juni 2010 18:47

Darrande av vrede och vanmakt över idiotiska företag och system som inte fungerar för "vanligt folk" for jag ut till mina föräldrar med hundarna.

Mor var egentligen, enligt egen utsago, rysligt jäktad men oförmögen att ta sig för något pga. oerhörd trötthet.

"Jaja, vi kan väl hjälpas åt" sa jag och tänkte att den här dagen kan väl knappast bli varken sämre eller bättre...


Så fel jag hade!

Jag fick förnyade krafter vid åsynen av en fungerande telefon, så jag tog tre djupa andetag och ringde upp Telia på nytt.

Med samlad röst med ett generöst mått av beslutsamhet talade jag om för personen på kundtjänst att jag nu funderade på ifall Telia kanske inte var rätt telefonileverantör för oss.... DET tog skruv!

På tio minuter var felet åtgärdat (märk väl att de på förmiddagen ville ha minst fyra dagar på sig...) och jag fick en ursäkt.

Ha! Det lönar sig att vara stenhård...


Nu fick både Mor och jag gränslöst med energi!

Det fejades i köket, väggar målades, det bankades in spikar i väggen och tavlor hängdes upp.

"Mamma, Rasmus har kissat".

"Var då?"

"Vid spisen."

"Säg till när jag är nära". (Mor är tämligen närsynt)

"Du står i det...."

Det städades och fram hoppade saker som varit försvunna länge, bl.a Viggos stamtavla (hurra!) och orginalrasstandarden för västgötaspets av Björn von Rosen (dubbel-hurra!).


Jag lagade mat till ett helt kompani och Far kom hem till dukat bord och två glada kvinnor. Viggo lekte med Rasmus och R var dessutom en pärla på att få klorna klippta, inte ett enda tjut. Duktigt!


Vi fick skjuts hem och Mamma och Rasmus susade sen vidare till sin valpkurs.

Så en riktig skitdag blev med ens en stor framgång!



  

 
 
Ingen bild

Helene

3 juni 2010 19:39

Bra Ingrid! Såååå ska en slipsten dras.

 
Ingen bild

mamma

3 juni 2010 22:55

TACK för all hjälp och spirituell energi!

Stor kram

 
Anita W

Anita W

5 juni 2010 17:55

Jag bara älskar ditt sätt att kåsera. Att få en historia av "inget"
Bilderna, ljuva 40 tals bilder. Min absolut favorit era när det kommer till kläder
NATURLIGTVIS, så bråkar inte Rasmus när han får sina klor klippta. Det är en SVEDALA hund :)

http://www.svedala2u.se

 
Ingrid

Ingrid

7 juni 2010 09:19

Tack Anita!
Jag skriver bara så som jag tänker, det kommer automatiskt...(ett visst arv av Mor, misstänker jag).

Rasmus är en pärla!

http://igurt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards