Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Matlådorna anfaller

Av Ingrid - 29 juni 2010 14:05

  


Midsommar var en tämligen stillsam föreställning för år del. Åt ohyggliga mängder jordgubbar eftersom vi hade drivor med sådana, men ingen sill eller ägg ( någon hade missat att skaffa det....). Vilken tur att jordisar är bland det godaste som finns! Provade att ha flädersorbet till som Ola i ett anfall av experimentlusta skaffat..resultatet blev betyget "ganska ok, men grädde eller glass smäller högre".

Badade i Lommaren tillsammans med Viggo som älskar vatten, medans Uno som är mer skeptiskt inställd satt på stranden och tittade på, måttligt road.


Det går nån form av magsjuka på mitt jobb, jag är som vanligt oberörd av detta eftersom såna bacillusker inte biter på mig. (Däremot kan jag ibland bli oerhört dålig av te.x tonfisk eller annat som legat i öppen konservburk i kylskåpet. Men såna osmakligheter behöver vi knappast gå närmare in på...).

Varför drabbas alla assistansplatser av magsjuka? Finns inte ett ställe jag jobbat på som inte regelbundet blir lamslaget av dylik smitta.

Är det alla halvfulla och rätt äckliga matlådor som folk lämnar i kylskåpet?

Jag brukar roa mig med att tömma dessa när de är bortom all räddning och sen tala om för ägaren att jag gjort dom en stor tjänst genom att se till att de aldrig kommer äta innehållet i lådan de lämnade i kylen tre veckor tidigare...

De flesta blir tacksamma.

Övriga är gissningsvis för insöade för att förstå poängen.


Idag kom Skotte-Nytt med min lilla text om söta skotteprylar i London. Hoppas nån tycker att den var trevlig och läsvärd.


Nu ska jag till bibioteket och sen vidare ut till Solbacka med cykeln för att hämta en halv påse balkongjord jag fått av en kompis som tänkte slänga den.

O, fasa - slänga användbara prylar!

Captain Ingrid rycker ut!


(Om nån i Norrtälje vill ha jord så skrik till, jag kommer bara använda litegrann av påsen jag får hem).

 
 
Ingen bild

mamma

29 juni 2010 14:30

Släng den inte!

kramar

mamma

PS Jättegulligt i Skottenytt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards