Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Stök och bök

Av Ingrid - 31 augusti 2010 15:34

Jag älskar den här perioden då sommaren sakta övergår i höst. Luften är klar och sval, man kan äntligen ha i princip vilka kläder man vill utan att drabbas av svettanfall och dessutom i sådana färger som jag tycker om; lila, petrol, mullvad, mörkturkost och vinrött. Man kan ha mysiga sjalar och koftor men ändå slippa otympliga vinterjackor.

Det kommer dock vara runt 28 grader i New York, så det är bara att plocka fram sommarklänningarna igen och lämna halsduken hemma. Och ha bekväma skor!


New York, ja....

Nu börjar det dra ihop sig och vi har börjat planera logistiken. Hundar ska lämnas/hämtas, pappa ska köra oss i ottan till Arlanda, hundarna ska ha med sina sängar och matskålar, blommorna ska vattnas... Var är min resväska? Gäller mitt pass? (jodå, till 2015...)

Boka tvätttid, städa lägenheten (det finns inget värre än att komma hem till ett stökigt hem efter en resa) och plocka in balkongblommorna.

En vecka till take-off!


      



 
 
Ingen bild

Maud

31 augusti 2010 17:32

Hoppas ni får en riktigt trevlig o kul resa! Vilka snälla svärföräldrar du har, Ingrid!
Kram till er från faster Maud

 
Ingen bild

Ingrid

31 augusti 2010 17:46

Tack snälla faster!
Ja, de är de bästa svärisarna i hela världen!

 
Ingen bild

Britt

31 augusti 2010 20:13

Hej igen!

Samma här ang logistiken, fast då gäller det "Frassepassning", blommor och posthämtning av våra snälla grannar. OK vi har en picknick i gräset.

Kram,
Britt

 
Ingen bild

lisbeth

31 augusti 2010 21:36

Kära far sa nu för en stund sedan att det var 33 grader i NY - bara som ett litet tips...

 
Ingen bild

Ingrid

31 augusti 2010 22:39

Britt: Ja, det är mycket att stå i nu - men det känns som kärt besvär!

Mor: Jo, just nu är det 33 grader men det ska svalna litegrann nästa vecka till "bara" 28.

 
Ingen bild

Marina

2 september 2010 08:29

Allt jag kommer att säga till er kommer bara att låta "surt sa räven....." hehe, så jag säger istället, hoppas ni får hejdundrande kul. Dessutom håller jag med, vilka superrara svärföräldrar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards