Alla inlägg den 3 november 2007

Av Ingrid - 3 november 2007 16:00

Jag har ådragit mig en irriterande snuva som inte vill ge med sig.  Har just nu en halv vitlök uppstoppad i ena näsborren på inrådan av en arbetskompis, hon påstår att det hjälper... Nej, kära läsare - ni får inga bildbevis! Ola skrattar ihjäl sig och kallar mig "vampyren som missförstått poängen med vitlök"..?!


Har ägnat helgen till att titta på skräckfilmer, den ena rysligare än den andra. Inser nu att delar av vår filmsamling förmodligen är förbjuden i typ 40 länder..vilket Ola glatt håller med om.
Ikväll rullas det köttbullar på Vaktbergsvägen samt tas en promenad runt kyrkogården efter skymmningen. Det har vi gjort på alla Alla Helgon-helger de senaste åren, det är så vackert med alla ljus.


Och imorgon åker vi till Norrtälje och spanar på lägenheten. Gud så spännande!



Det här är en av de finaste tavlorna av en kyrkogård jag vet:

Monastery Graveyard in the Snow av Caspar David Friedrich.

Den hänger på Nationalgalleriet i Berlin och den skulle jag vilja på riktigt någon gång.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards