Alla inlägg den 11 november 2007

Av Ingrid - 11 november 2007 18:49

Har återvänt från havet som ett (skepps)vrak...

Gårdagen inleddes med trevlig middag men förvandlades strax till skärselden. Storm!

Båten krängde och for som en ping-pongboll. Alla glas på borden gled av och golven var fyllda av krossat glas.

Att vi dessutom fick dras hade ett gäng mycket efterhängsna bikers från Karlskoga gjorde inte saken bättre.

Biker med skinnväst och snusprilla stor som Öland:

"Hej tjejer, är det ledigt här hos er?"

Vi unisont:

"NEJ!"

Bikern skiner upp:

"Schysst, jag ska bara hämta mina kompisar!"


Jag insåg tillslut att jag hamnat i helvetet. Med ena armen höll jag min blariga kompis upprätt och med den andra fäktade jag bort en umgängessam Karlskogakille ("rör du dig en millimeter närmare mig klipper jag av dig hästsvansen..!").

En i vårt sällskap försvann och återfanns fyra timmar senare sovandes på toaletten intill matsalen.

Kollapsade av sjösjuka i hytten vid 23-tiden och låg sen resten av natten i fosterställning med ansiktet inte längre än en halvmeter från en Taxfreepåse in case of emergency..


Stapplade upp på förmiddagen, något slak och desillusionerad. Det vidrigaste med kryssningar är den oändligt långa hemresan som aldrig tar slut. Vi hamnade tillsist uppe i danssalongen  där vi satt bleka och tysta med varsin Cola, spelandes Yatzy för att få tiden att gå.

Ja, det var precis så tragiskt som det låter.

Plötsligt uppenbarade sig en dansorkester med en läspande polska till sångerska och vi förmådde inte fly.

Gamlingarna, som uppenbarligen hade outtömlig energi, flockades på dansgolvet och jag kunde inte slita blicken från alla motbjudande existenser som uppenbarade sig. Korviga leopardtights, paljettskjortor..

En studie i mänsklig självförnedring.....!!

Vi satt alldeles stumma av häpnad, förfäran och fascination..


Kom hem för ett par timmar sen, gav Ola hans Toblerone och Martini (ja, han har smak som en gammal tant) och föll sen i dvala. Avböjde alla erbjudande om mat. Fick nyss ett sms från en arbetskompis:

"Du, vi skiter i kryssningar framöver va? Vi kan åka dagsturen från Grisslehamn istället..den tar bara 6 timmar fram och tillbaka.."



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards