Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Ingrid - 2 mars 2007 20:42

Blä, jobbar hela helgen. Vill vara hemma och läsa mina nya böcker med en varm västgötaspets svept runt fötterna.Dock ledig imorgon kväll när O ska ut på stan och slå runt med några likasinnade kamrater.Under sportlovsveckan som gått jag ibland funderat på att säga något i stil med "Kan inte du gå hem till din bror och leka istället?"Marsvinet Kasper, som är inne på sitt 7:e år och inte verkar krokna, bestämde sig för att smita via höpåsen och vidare ner på golvet idag.K försvann som en väloljad (svartvit) blixt in under burkskåpet och....försvann.Spårlöst försvunnen!Uno sattes in i jakten på lymmeln. Gurka lades ut på strategiska ställen. Jag avvaktade.Satte mig vid datorn och läste Aftonbladet och efter en stund kände jag något ludet som rörde vid min fot. K!Den lille listige hade (antagligen) smugit ut ur köket via utrymmet under byrån och därav undvikit att bli sedd och sen fortsatt ut i vardagrummet.Rymlingen, upprymd och full av äventyrslusta, förpassades tillbaka till buren där han snöt till en av sina söner, försvann in i sitt hus och tvärsomnade.Det är skitjobbigt att rymma och upptäcka världen.."Hallå! Släpp ut mig!"

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards