Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Ingrid - 8 mars 2007 18:26

Ledig helg med start NU!I någon slags sundhetsiver gjorde jag en raid på Willys och införskaffade massor av saker så som färsk chili, kikärtor, quornbitar, pitabröd med fullkorn, sataysås, lime, groddar m.mKan ha att göra med att jag fyndade en vego-kokbok för 99:- häromdagen och O chockade mig i samband med detta genom att avslöja en stark önskan att äta mera vegokäk.Men var lugna, ni medsystrar i föreningen Revbensspjällets Vänner!Jag kommer inte "join the other side" - bara utöka paletten av rätter som lagas. Dessutom känns falukorv ärligt talat inte så fräscht... Hellre helt kött där man ser vad det är.Uno mår bra. Vi ska ha terapi i helgen och åka tåg en kort sträcka så det inte blir laddat och läskigt.Fas 1 äger rum snart då vi ska möta O nere på stationen.God helg!

Av Ingrid - 8 mars 2007 00:09

Vad det är frustrerande att jobba som en kuli och inte få njuta av frukterna av sitt mödosamma arbete (läs: stålar)förrän månaden därpå!Mor och jag har enats om att man borde införa ett system där man vid arbetsdagens slut får plocka ut sin lön direkt när man passerar utgången. Ihoprullade sedlar med en gummisnodd runt vore utmärkt.Stackars Uno blev klämd i dörren på pendeltåget idag när vi hade varit i Farsta. En klantig och jäktad anställd hade för bråttom att stänga dörrarna som gick igen och höll på att klyva stackars U på mitten. Gallskrik från både hund och matte!Jag fick utlopp för min under de senaste dagarna uppbyggna ilska och sen fick lilla U sitta i knät hela resan hem.Han verkar må bra men var rädd varje gång dörrarna slog igen...inte kul.Husse bjöd på leverpastej som tröst när vi kom hem.Det är lätt att vara en liten västgötaspets..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards