Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Ingrid - 9 maj 2007 23:03

Idag har jag föresten beställt mitt livs första diamant.

Den är pytteliten men alldeles äkta och naggande god. Och MIN.

Om en vecka har jag den!


/Ingrid - glittergalen skata

Av Ingrid - 9 maj 2007 20:28

Nu är jag lite vred...

Vår borättförening ska ha årsstämma och idag fick vi motionerna som lämnats in. Tydligen finns det en eller flera djurfientliga individer i huset.

En motion går ut på att hugga ner tallarna på gården som måsarna bygger bon i på sommaren.

Oj, vad hemskt med ett måspar på innergården...verkligen.


Dessa måsar har minst två år i rad fått ungar som de skyddat mot potentiella hot genom att flyga lågt över folk huvuden, vilket jag naturligtvis har förståelse för kan upplevas som obehagligt. Men for fuck's sake: ta yttervägen då! De håller på kanske en vecka eller två.

Men varje år har någon briljant individ fått den lysande idén att ta ungarna och flytta till parken intill för att få måsarna att flytta sig.

Vad har det lett till? Jo, två ledsna och förvirrade föräldrar och ett antal döda ungar.

Bra jobbat, puckon!!!

Det finns alltså någon i huset som hellre ser en måsfri gård som är totalt kal än en levande gård med träd och lite liv? Måsarna var säkert här först.

Och vi bor i en bloody kuststad!!

Det är som att säga "jaaa...havsvattnet är lite väl salt. Kan vi inte ändra på det?"



Den andra motionen hakar på den senaste debatten om sk. kamphundar och vill förbjuda sådana i föreningen.

Min åsikt är att du kan om du vill göra vilken typ av hund till en sk. kamphund, det handlar inte om ras. Jag kan mycket väl tänka mig en aggressiv och bitsugen tibetansk spaniel...

Poängen är att det är sjukt att förbjuda vissa hundraser. Kamphund är inte en ras.

Vad är kamphundar?

Jag skulle vilja höra motionsskrivarens definition och vad denne är så panikslagen inför.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards