Alla inlägg den 11 maj 2007

Av Ingrid - 11 maj 2007 13:39

Skitdag!

Allt, precis, allt har gått fel.

Det började visseligen bra med att jag blev väckt med en puss på kinden och ett "hejdå" av O som sen galopperade till tåget.

Själva Dantes inferno inleddes med att jag vid frukosten bröt av skaftet på den näst sista gaffeln (tack IKEA för era prisvärda produkter...).

Upptäckte sedan att kommunen lagt in fel semesterdagar på mig och var tvungen att ringa sjutusen samtal för att korrigera detta.

Ode for the joy of byråkrati!



Våra sjukligt nyfikna och antagligen lätt inavlade grannar har bråkat hela förmiddagen, jag kan höra diaglogen ordagrant eftersom de befinner sig precis ovanför oss med balkongdörren öppen. Överväger att gå upp och slå världen med häpnad med ett järnrör...



Sen skulle jag vara en god hustru och steka pannkakor till O att käka ikväll när jag jobbar. Kanelen är slut. Kardemumman är slut. Sch smeten är redan ihopvispad.

Det blir kritvita, dötrista pannkakor som mest duger till att isolera sommarstugor med.


Och Uno har ont i magen och ligger under skrivbordet och fiser...*urrk*...



On the bright side så fick jag besked hos passpolisen att jag inte behövde förnya mitt pass! Haha, 400 spänn sparat.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards