Alla inlägg den 24 maj 2007

Av Ingrid - 24 maj 2007 22:03

Susade in till ett varmt Stockholm tillsammans med O vid lunchtid. Utförde diverse ärenden och slöspanade lite i butiker. Hittade inga sandaler MEN införskaffade mitt livs första skjorta: pepitarutig i svartvitt, lite rynkad vid bysten och stretchig. O skämtade om att jag såg ut som en servitris. Må så vara, det får i så fall ses som en homage till servitriserna på forna tiders ölkaféer. Hade jag levt då hade jag garanterat jobbat som sådan, hade kunnat bära ölbrickor både i händerna och på rumpan! Vilken simultanförmåga!



Åt middag på ett cajunställe vid Hötorget och gick sedan för att växla pengar på Forex. O skulle vidare på hårdrocksspelning på Fryshuset så jag fick förtroendet att frakta hem 7000:- i amerikanska dollar....

Övervägde att stoppa ned dom i urringningen  (dit kommer ingen ostraffat) men bar sedan efter moget övervägande hem dom i en plastficka underst, längst in i väskan som jag bar med vitnande knogar.

Eftersom jag bor i Nynäshamn måste jag naturligtvis straffas med jämna mellanrum av SL, så även idag. Elfel på banan! Ersättningsbussar från Västerhaninge till Nynäshamn!!

Ungefär 500 personen klämdes in i en pytteliten buss, jag fick självfallet ståplats...



En idiot (man i medelåldern med portfölj och kostym (bara det en anledning att ge honom stryk) fattade inte att om han stälde sin väska vid dörrarna så stängdes dom inte.....Detta inträffade vid varje stopp...

I höjd med Sorunda fantiserade jag om att knuffa ut både honom och portföljen på motorvägen men behärskade mig (tyvärr).



Kom helskinnad hem en timme försent. Sprätter just nu omkring hemma i min nya skjorta och lyssnar på Chuck Berry (jag har musiksmak som en 60-åring).

Life is good!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards