Alla inlägg den 22 maj 2007

Av Ingrid - 22 maj 2007 13:48

Mitt hår var stor succé på jobbet, fick höra att jag såg ut som Rita Hayworth haha!


 Fick höra att en av mammas tikar har börjat löpa..och Uno ska bo hos dom när vi är i USA. Vilken toppentiming. Hoppas vi kan lösa det på något sätt.

Trots det nederlaget så har dagen har inneburit flera saker som gör min tillvaro lite lättare. Ringde bla. CSN och pratade med en helt underbar människa som ordnade så att jag fick betala några hundra i månaden istället för 1500:- var 4:e månad ("Men sådär ska du inte behöva göra, det är ju jättedåligt....nu fixar jag månadsbetalning till dig istället!" .

Hurra!


Har tvättat ett megaberg med tvätt, handlat hö och spån och hunnit lägga in alla räkningar i Nordea. Victory!

Lyckades dupera O (som just nu ligger på alla fyra och leker löjligt med Uno på golvet) att laga middag. Vågar man hoppas på O's prisbelönta pannbiffar med lök?


Off to work snart.

Jag skiter i att det regnar, det här är en bra dag!


Av Ingrid - 22 maj 2007 01:21

Tilltvingade mig en klippning av O; det blev kalasfint!

Mitt arma hår, som jag varit livrädd för att klippa, har med tiden blivit tämligen risigt...en orgie i kluvna toppar, torrt som fnöske...ja, risigt helt enkelt.

O beordrade fram borste, kam och sax. Här skulle trollas!

Tålmodigt bearbetade han barret som var lika ojämt som ett EKG-diagram.

Snipp, snipp...

"Jag klipper en U-form, det blir bäst".

"Visst" pep undertecknad och blundade hårt, beredd på att mötas av något axellångt och spikrakt i spegeln.


Efter 10 minuters total ångest, vilda fantasier om resultatet och funderingar på vad en peruk kan kosta var det tydligen klart och jag gick och tvättade håret utan att först spana in resultatet.

Lät det självtorka som vanligt och....voilá!

Min självdöda enbuske hade förvandlats till ett mjukt, tjock virrvarr av lockar utan tillstymmelse till risighet!



O är en djefla man som kan göra många konster!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards