Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Ingrid - 7 mars 2008 15:20

Imorse var jag på ett själsdödande personalmöte som i princip fick mig att tappa tron på mänskligheten. Tur att alla möbler var fastskruvade i golvet..

Åkte i vredesmod tillbaka till Norrtälje där jag mötte upp Mor och botaniserade bland butikerna för att hinna en schysst outfit till någon flådig tillställning på Grand som hon lurat någon stackare att bjuda in henne till.

I trevligt sällskap och en klarblå himmel med vårsol kan man inte annat än bli på gott humör! Mor köpte en lila prickig sidenscarvs till mig och jag bjöd henne på lunch på vårt favorithak vid badhuset (alla män i personalen vill gifta sig med oss; de skiner upp när vi kommer infarandes och servar oss med allt vi kan tänkas vilja ha + ställer fram små chokladpuddingar till efterrätt..)


Fick skjuts hem till Sandkilen där O och U väntade. O meddelade att han skulle in till Stockholm och begå kulturgärningar med sin bästa kompis (dvs. se "Rambo 4" på bio och dricka öl på Kvarnen).

Hurra! En ensamkväll hemma!

Dammsög lägenheten i ren glädje och planerade vad kvällen ska firas med.

Det blir nog en tur upp till Flygfyren för att inhandla ett paket av världens godaste glass... Ben & Jerry's.

En något dyr men absolut underbar kvalitetsglass som finns i helt osannolika smaker. Eller vad sägs som te.x "Chocolate Fudge Brownie", "Dublin Mudslide" (med irish cream och kolasås), "Vanilla Toffee Crunch" eller min favorit "Cookie Dough", vanlijglass med kakdeg och chokladbitar....

Alla smaker har STORA bitar choklad eller nötter i sig. Ljuvligt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards