Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Ingrid - 24 mars 2008 12:33

Stöööön...

Är äntligen hemma efter helgens förlustelser. Bilder finns på Mors blogg.

Efter att ha otroligt nog legat en halvtimme före i tidsschemat kunde vi anlända till vårt hotell, baxa upp alla väskor & hundar och insåg att vi fått ett riktigt fint rum med stort badrum, bekväma sängar och to.m en liten fransk balkong.

Jag gjorde en hjältemodig insats och sprang bort till Älvsjö station och skaffade Mor en banan och en cappuchino för att stärka henne inför kommande strapatser (dvs. ta på sig strumpbyxor och en body).

Hon blev såsmåningom urtjusig(are) och susade iväg till Grand.

Jack, Gunvald och jag vältrade oss i sängarna, åt skaldjurssallad och tittade på "Kalle Och Chokladfabriken".

Fick ett hysteriskt telefonsamtal från Mor som berättade att det fötts en liten skottevalp.....*jippie*


Dagen därpå åt vi brakfrukost, snyggade till oss och begav oss till Mässan. La beslag på en bänk vid ringside på första parkett.

Jag drabbades av shoppingsug och gick bort till en försäljare som hade nummelappshållare.

Jag hittade en liten skotte i silver och bad om en sådan. Gubben rotade länge och väl i sina lådor.

- Hmm..jag tror det är ödet...Dom är egentligen slut.. Men den som hänger där hittade jag av en händelse igår kväll och hängde upp på den enda tomma platsen på tavlan!

Så det var nog meningen att jag skulle få en sån nu när skotten är född...


Vi hade vissa framgångar (bild på pokalen finns hos Mor) samt träffade faster och kusin - mycket skoj!


Glada men utmattade tog vi oss hem på söndagseftermiddagen. Gud vad roligt vi har på våra äventyr!


Idag sitter jag inne och pysslar (kräksnöar utomhus) - gör hårspännen med rosaprickiga rosetter och skissar på en madrass till Uno.

Ola kollar på Laurence of Arabia (3,5 timmar lång).

Mys...



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards