Alla inlägg den 3 november 2009

Av Ingrid - 3 november 2009 13:33


  

Jag är så innerligt less på all hysteri runt svininfluensan.

Naturligtvis är det förfärligt att människor dör och jag lider med de drabbade, MEN vad tidningarna inte skriver är att det faktiskt dör ungefär 2000 människor varje år i den vanliga influensan...Perspektiv, någon?

Jag är betydligt mer rädd för vaccinet! Folk blir sjuka av att vaccinera sig, blir sängliggande en vecka med obeskrivlig värk i armen, feber osv. Det känns inte alls speciellt säkert att pula i sig ett såpass nytt och förhållandevis otestat vaccin som dessutom ger massor av biverkningar.

Den lille konspirationsteoretikern i mig vaknar...... Så lämpligt att denna influensa bryter ut just nu, ett knappt år efter att bolaget som tillverkar vaccinet tog patent på det (ett vaccin mot en sjukdom som då inte ens fanns...).

De lär dra in ofattbara summor nu - tänk alla länder som i panik beställer tiotals miljoner doser!

Fundera lite på det.


Ola blev inringd på jobb tidigt imorse så jag har genom ett trollslag fått en hel dag för mig själv. Vad gör man med en sådan? Skriver en roman? Dansar can-can? Trotsar tyngdlagen och hjular omkring?

Nej, till mina läsares stora besvikelse blir det inget sådant - istället får jag städa efter våra trevliga, duktiga med ack så slarviga hantverkare som skräpat ner i hallen och vardagsrummet. Hur kan montering av två tv-uttag generera så sanslöst mycket avfall?

Små plastbitar är inget jag vill ska hamna i små hundmagar....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards