Alla inlägg den 16 november 2009

Av Ingrid - 16 november 2009 15:49

  


Ett viktigt meddelande:


Jag, Igurt den förträffliga, har rott hem ett nytt jobb!


Otroligt spännande....en nattjänst (vaken) på 100% (massiv löneökning med andra ord) mitt i Stockholm City (bra pendlingsavstånd).

Har kommit överrens med mitt nuvarande jobb att jag får gå direkt (ömsesidigt ogillande) så jag börjar på torsdag med intro.

Det här känns jättebra! Och jag är så glad!

Av Ingrid - 16 november 2009 15:28

På lördag morgon for vi ner till ett regnigt Nynäshamn för att förkovra oss med familjen Hedqvist.

Efter vissa transportproblem (Ola fick ett mentalt sammanbrott när det visade sig att pendeltågen bara gick en gång i timmen på helger....) kom vi tillslut fram till ganska blött och grått Nynäs, där svärfar väntade med bilen. Hundarna blev som galna och gick bärsäkargång i baksätet... Hemma väntade Britt och John, svärmor hade gjort en fantastisk paj som vi kalasade på och efteråt bjöds det på tårta och kaffe.

När jag drar mig till minnes så bestod hela besöket av idel läcker mat som trollades fram ut till synes intet... Tjälknöl med den absolut godaste potatisgratäng jag någonsin ätit (och jag har ätit några i mina dar...) - samtliga var saliga över den -, en äppelkaka som var himmelsk, drinkar, snask.... Halleluja - Britt överträffade sig själv!


Ola mottog en hel hög med fina presenter såsom strumpor, underkläder, skivor, en bok, bidrag till sin nya tv etc.

Det spelades spel, tittades på diabilder från sönernas barndom ( "haha, kolla farsans brallor!".....).

Vi hade så otroligt trevligt!


Sov gott, åt en härlig frukost och begav oss hemåt på söndagförmiddag. Hundarna sov sen hela dagen, trött men lyckliga....och vi kopplade av med film och choklad.


En väldigt mysig helg!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards