Alla inlägg den 21 november 2009

Av Ingrid - 21 november 2009 15:05

Vi har varit vansinnigt flitiga idag! Ola har storhandlat och jag har dammsugit, diskat ett Mount Everst-stor hög med porslin samt tvätt det av Uno nedkräkta överkastet. Hade en dust med en kärring som lider av kronisk idiot-syndrom, dvs. fattar inte vad man säger.

"Jo, det här ÄR MIN tvättid" försöker man förgäves förklara och pekar på bokningstavlan.

"Jag har så mycket tvätt, jag måste få tvätta...!" svarar idioten.

"Jag förstår" (är millimeter från att få ett sammanbrott eftersom denna diskussion pågått i närmare 5 minuter redan) men detta är MIN bokade tid. Jag ska bara tvätta en maskin, du kan få använda resten av min tid sen när jag är klar".

"Ska jag behöva vänta?!" Kärringen ser ut som om hon svalt ett getingbo.

"Jo, det här är ju faktiskt MIN bokade tid...." säger jag tålmodligt.

Osv...

Det slutade med att jag faktiskt fick tvätta mitt överkast och fick to.m ett tack av idioten när hon fick använda resten av min bokning. Varför tjafsa från början, undrar man stilla.....

Jag förstår varför det begås ett hundratal polisanmälda våldshandlingar i tvättstugor varje år.


Ikväll ska vi belöna oss med indisk currykyckling med lime och coccos samt toffeekaka med vispgrädde.

Trevlig helg!  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards