Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Hultsfred, tack och hej då!

Av Ingrid - 4 juli 2010 22:28

  


Har spenderat större delen av helgen nere vid Lommarbadet där jag och Ola simmat, plaskat och badat i åtskilliga timmar.

Vattnet är urskönt, minst 23 grader om inte mer. Vilket sanslöst privilegium att ha en sån fin strand 5 minuters cykeltur hemifrån..!


O har nu semester hela juli, medans jag arbetar vidare i ungefär 3 veckor till. Känns ok, trots det fina vädret. Lyckligtvis har jag ju ett arbete där man får njuta av sommarvärmen io.m promenader, bad och utflykter.

Ett besök i Nynäshamn är inplanerat om ett par veckor. Saknar stan ibland, framförallt Ola familj och deras mysiga hus, kustvägen, alla fina badklippor och fd. jobbarkompisar. Längtar efter att komma ner och hälsa på, hoppas vi kan hinna med att se oss om i stan!


Läste att Hultsfredsfestivalen går i graven. Känns ofattbart sorgligt!

Gud, så mycket kul jag haft där, har besökt festivalen 5 gånger.... Jag har dansat mina fötter skinnflådda, träffat nya och gamla vänner, sett massor av band, druckit kopiösa mängder öl, sovit på stranden, ätit vildsvinskebab, vimlat backstage, lyckats få tidningen Brukshunden att skicka dit mig som reporter ett år, sett utopier i mänsklig självförnedring, druckit ur en dunk med texten "Martins magiska eldvatten", åkt dressin in till samhället för att köpa pizza, önskar att jag skulle få dö (1997, det var 34 grader på campingen och alla satt apatiska på varin ölback och orkade ingenting innan 19.00), lånat ut toalettpapper (den rutinerade har alltid med sig en egen rulle) till nån som sen visade sig vara sångerskan i Saraha Hotnights, ringt mamma och talat om att jag levde (1999, då en tragisk dödsolycka skedde under konserten med Hole), badat 4 på morgonen i sjön Hulingen (av urin uppvärmd..), pussat en del pojkar.....listan kan göras oändlig.


Sista gången jag var där var 2004 då jag och Ola bilade ner för att se Morrissey. Det spöregnade och vi frös, men konserten var magisk och det känns som ett ganska fint minne av sista kvällen på Hultan.

Så jag niger djupt och tackar för de här åren, Hultsfred!

 
 
Ingen bild

Marina

5 juli 2010 09:03

Håller med Ingrid. Trots att jag numera är en respekterad tonårsförälder, hmm, så har även jag minnen från de första festivalerna ever i Hultsfred, 1986 och 1987 tror jag att det var. Man kände sig otroligt cool och independent, såg band som Jesus & Mary Chain, The Triffids, Erasure med en helt osannolikt fjollig Andy Bell som hoppade runt i någon sorts rymddräkt medan alla coola punkare fnissade. På den tiden var festivalen inte så stor, arrangörernas Mammor och andra släktingar serverade superbillig chili, allt var mycket familjärt. Verkligen tråkigt att festivalen läggs ner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards