Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Gnäll i värmen

Av Ingrid - 5 juli 2010 23:09

Vi vadar i svett, trots ivrigt duschande och alla fönster och balkongdörr öppna. Man är ofräsch, har nedsatt mental förmåga då hjärnan kokar, inga kläder är svala nog och man vill helst ha en isblåsa på huvudet.

Att sitta en timme på bussen till jobbet är vedervärdigt, karlar med bar överkropp som ogenerat gnider sin svettiga lekamen mot sina medpassagerare, luftkonditioneringen är ibland ur funktion och jag är ständigt på gränsen till nervsammanbrott.


Hundarna lever numera på balkongen under vårt lilla bord, på plastmattan är det tydligen svalare och jag har satt ut en stor vattenskål som jag ibland slänger isbitar i.

Ingen mat är man heller sugen på! Efter 20.00 är det lagom att äta middag, därförinnan är det typ yoghurt och frukt som gäller. Ingen mat känns lockande... Ola föreslog lasagne. Jag tittade på honom med en min som förmodligen speglade min häpnad.

Grillat fungerar kvällstid, men vem orkar släpa fram klotgrillen och kånka ner till gården i den här värmen?

Kallskuret och grönsaker med keso är min melodi för tillfället.

Vilken gnällspik jag är....jag älskar sommarklimat och allt vad det innebär, men nog måste det vara fler än jag som känner sig kladdig och urlakad?


  

 
 
Ingen bild

mor

6 juli 2010 13:00

Svett, svett - mor håller på och röjer... svetten rinner ner i ögonen, puh!
Ska jag spara en kasse tidningar typ Sylvester?

 
Ingen bild

Ingrid

6 juli 2010 17:16

Ja, tack! Jag kan komma ut och gå igenom fynden snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards