Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Felix på besök

Av Ingrid - 19 juli 2010 19:22

Felix gladde oss med ett besök inkluderat övernattning förra tisdagen!

Det är så himla kul att umgås med honom (och har alltid varit); vi lyssnar på musik, spelar tv-spel som F medför ("Du ska trycka DÄR...lite snabbare nästa gång", instruerar han sin moster som har vissa brister i motoriken...), läser hårdrockstidningar liggandes i vår stora säng, gullar med hundarna, badar, promenerar, äter glass... Ja, ni hör ju själva vilken härlig tillvaro.

Felix är dessutom verbal, snäll, rolig, otroligt klok och snabbtänkt - ungefär som alla andra i vår familj alltså...

Värmen gjorde att undertecknad mest kommunicerade med grymtanden, halvlama handgester och strupljud. Felix verkade inte det minsta bekymrad över vare sig värmen eller sin moster bristande verbala förmåga utan pratade glatt på.

Skönt att nån uppförde sig vettigt!


Dagen därpå hämtades F av sin ömme morfar för en tredagars sejour hos morföräldrarna på landet (vilket inkluderade målning av trapphustaket!) samt två-dagars kattutställning under helgen (hur orkade han?!). Debuten för Stora-Systers och Mors gemensamma nya 3-månaders misse Clintan gick enligt rapport strålande med BIS-vinst på söndagen, grattis!


Min man visar för tillfället prov på otrolig förmåga gällande hushållsarbete:

igår städade han badrummet och talade stolt om att han minsann gjort rent ALLA hålen på duschmunstycket... Trots att jag snuddade vid tanken på att detta kunde vara ett första tecken på annalkande sinnessjukdom, berömde jag naturligtvis O och gav uppmuntrande tillrop.


Nu vankas tjockpannkaka och några avsnitt av Twink Peaks. Ska arbeta imorgon (och resten av veckan), har dock lite ströledigheter resten av sommaren att se fram emot.

 
 
lisbeth

lisbeth

19 juli 2010 20:35

preciiis! Hur orkar han - Felix alltså. Nu hör det till saken att F även jobbade hela tiden på tvådagars kattutställning, skar sallader och gjorde ett par hundra smörgåsar. Katt-tanterna lär ha varit lyriska...
Jag trodde 14 1/4-åringar bara spelade spel, låg degade, kommunicerade via grymtningar och släppte smutstvätt på golvet...
Vad gulligt du har skrivit på min blogg, tack!

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marina

21 juli 2010 10:29

Tack Ingrid för ditt trevliga inlägg om Felix. Trots att jag är en olidigt stolt Mamma till honom kan ändå informera om att han hemmavid ibland spelar spel, degar och släpper smutstvätt på golvet, fniss. Mina krav på honom från det han var liten har varit att säga ja tack eller nej tack samt svara på tilltal, infrias det är jag nöjd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards