Alla inlägg under maj 2007

Av Ingrid - 4 maj 2007 12:37

Idag har jag frossat bland blommor och blader, införskaffade massor av växter som jag nu försökt arrangera lite artistiskt på balkongen (som för övrigt ser stentrist ut för tillfället, men den ska hottas upp med mattor, lyktor och möbler inom kort).

Köpte bland annat Lyckliga Lotta, petunior, rosor, penséer och någon slags klängväxt med stora lila blommor som heter Clematis.

Av Ingrid - 3 maj 2007 00:24

När jag kom hem idag väntade dessa på köksbordet.. 10 rosa nejlikor från O. Fick dessutom en fet DVD-box med kultskräckfilmer från 60-talet. Helgen är räddad..


Åt kalasgod födelsedagsmiddag: färskpotatis, sill, ägghalvor, kaviar och massor av diverse annat (baguetterna med vitlöksost var nästan en religiös upplevlse!). Fick en enorm ampel av O's föräldrar med skära petunior + bekostnad av all utsmyckning av balkongen i form av blommor. På fredag ska jag gå loss nere på handelsträdgården och shoppa!


Tack för alla gratulationer som strömmat in via telefon, mail, kommentarer och sms!!

Av Ingrid - 1 maj 2007 22:14

Är nyss hemkommen från födelsedagsfirande hos Mor och Far ute i Roslagen. Fick en helt enorm resväska med hjul samt två cykelkorgar, hurra! Medförde en vegolasagne som hade kunnat utfodra hela Hultsfredsfestivalen, Far bjöd på princesstårta.


Jag lärde lille västgötavalpen Guvald att hämta pinnar och lämna av dom hos mig i utbyte mot godis. Lille G lärde sig på tre gånger - begåvat!

Gick också en promenad med G och våra respektive fäder. Farsan och jag gick runt som två karaktärer ur "Hem till byn" och kommenterade fällningen av all skog:

"Ja...det är fördjävligt.."

"Jo... Fy fan.... Dom ska ju smälla upp en massa villor här.."

"Usch..."


Om exakt 1 timme och 34 minuter fyller jag 28.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards