Direktlänk till inlägg 22 juni 2007

Midsomer Murders

Av Ingrid - 22 juni 2007 12:31



Midsommar med grå himmel och fuktig luft - allt är som vanligt alltså.

Tog en morgonpromenad och studerade kommersen utanför Willys där folk drog ut rågade vagnar med svindyra jordgubbar, bottenskrapet av färskpotatisen, glasstårtor som redan smält och runnit ut i botten av påsen och sill med kort datum.


Vi ska ner till O's päron och fira enligt tradition: sillunch, kubbspel (den som inte deltar har förbrukat sin rätt till nubbe) samt grillning. Uno får ett köttben att förlusta sig med för att han inte ska stjäla kubbpinnarna (vilket har hänt tidigare år).


För övrigt råder det frid nere på Guard Hill Lane där vi residerar. Inget ger mig en sån känsla av tillfredsställelse som ett städat hem med fullproppat kylskåp och prunkande balkongblommor.

Vuxenpoäng: 25.

O kollar på något franskt svårmodligt drama som är 3 timmar långt (raffinerat självplågeri), Uno springer i sömnen under skrivbordet medan jag läser om seriemördare på nätet.

Familjelycka i vår tappning...


Trevlig midsommar allihop!




 
 
Ingen bild

Mor

23 juni 2007 16:11

Trevlig helgbeskrivning, den får vara kompensation för resten av resan som man hade bespetsats sig på!

Så här såg vår midsommarafton ut:
Djurskötsel + ursinnig sista-minuten-städning fram till 12.00
Sen hade mor typ 10 minuter på sig att bli presentabel för släkten, jag menar så man inte skrämmer dom i onödan. Lastade in motorsågen(!) i min bil ety jag skulle vara chaufför. Far väntade tålmodig på att mor skulle ordna till ansletsdragen. Körde lagom fort till Länna. Där väntade ett vackert dukat bord ute på gräsmattan, björkar susade, Hammarbyflaggan vajade, otaliga fina blomsterarrangemang prunkade, nubben låg på is, värdinnan gjorde makalöst goda grejor i köket, bl a svampomlett som inte var av denna världen.
Far, Nilsson, svärmor Nilsson etc vergnügade sig, jag med att gå otaliga rundor med lax, sill, ostar, tyska skinkor, m.m till lunchbordet.
Sen vidtog traditionell midsommarätande, det skålades för Absent Friends, bl.a I & O minsann, mer goda rätter, fler små rara nubbar, allmän fryntlighet, kaffe + avec, glass & jordgubbsgott. Bildbevis finnes! Och så poff var det dags att ringa färdtjänst, vilket förhindrades genom att jag körde A-L hem. Tiillbaka till Bordet, mera snack, sen togos ömt farväl. Alla överens om att detta med midsommarluncher, det KAN vi! Kl var då 18.00

Jag fick en fin ampel av M, den hänger nu i korkapeln. Hem till oss och stillsamt avslut på dagen.

Puss/Mamma

 
Ingen bild

Ingrid

24 juni 2007 12:31

Låter urmysigt, och jag är rörd över att bli tillägnad en skål på midsommar..!

För övrigt så har jag summerat vår resa så gott det går utan tillgång till alla bilder. Det tar sån tiiiiid att beskriva alla lustifikationer. De kommer dyka upp pö om pö när ork och tid finns, jag lovar!!

Puss/I

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards