Alla inlägg den 2 januari 2007

Av Ingrid - 2 januari 2007 23:08

Fick just veta att SCh NCh Ulvus Silverlord har blivit BIR 1 (bästa rex i Sverige under 2005) samt BIS 10 2006.Åh så roligt när ens uppfödda grisar når såna fantastiska framgångar!Grattis Margareta Korvi och Silverlord!Här hemma råder total Londonpsykos. Vi lyssnar på Clash och försöker förgäves packa. Inga rena kläder!En tvätt blev nödvändig (igen! När jag fyller 30 står en tvättmaskin högst på önskelistan).Vad har man med sig? Gummistövlar? Fallskärm? Solhatt?Letade upp hemsidor som kunde ge någon slags bild av det engelska januarivädret. Bara för att just vi ska åka så kommer det naturligtvis bli både solsken, regn och vindstilla under veckoslutet. Gah! Alright, en tjock stickad tröja och en par rejäla sockor borde hålla den värsta fukten borta.Lägenheten städades för att vara i någolunda skick. Dels är det skönt att komma hem till en renbäddad säng och dammsugna golv och dels ska O's föräldrar som är riktiga änglar mata smådjuren och ska få slippa halka på oidentifierbara fläckar nedanför kylskåpet...Djurmat har bunkrats.Ryggsäckar har släpats fram och rengjorts. ("Kolla! Lera från Arvikafestivalen -04!")Mitt i alltihop upptäckte vi att avloppet i badrummet hade börjat läcka! Hurra, precis vad vi har tid med...Hittade en ny packning att täta med som någon förutseende person köpt hem. Satte dit eländet och kontaterade belåtet att jag nog är rätt listig ändå... (O hävdade att jag gjorde fel men det visade ju sig att jag gjort precis som man ska. Hagalundslistigheten från Mors sida gör sig allt mer påmind..Nu ska jag skiva listor på vad smådjuren ska äta, packa lite till och sen stupa i säng.Sista kvällen med Uno innan han åker upp till mina föräldrar på vinterkollo. Han kommer ha det fint; där finns fagra damer, spännande hästar att skälla på och andra hanar att bossa över.Uno ligger nu i husses knä och blir matad med pepparkakor.Mys!

Av Ingrid - 2 januari 2007 09:47

Jag är vansinnig!Nyårsnatten spenderas uppkrupen i soffan med en rädd och ledsen hund som inte kunde begripa varför hela världen plötslig hade blivit galen.Trots neddragna gardiner, tv:n på med hyfsat högt ljud så kändes det som om hela vardagsrummet skakade.Det räckte inte med ETT fyverkeri heller..det verkade som om varenda familj var laddade upp till tänderna med raketer och smällare och nu gick in för att bräcka varann.10 minuter innan tolvslaget bröt det verkliga helvetet löst. Marsvinen satt chockade och tysta ihopkurade intill varann, Uno satt som limmad bredvid mig och skakade och jag ville bara att det skulle ta slut.. Man kommer inte undan, man är inlåst och fången i helvetet därför folk anser att raketer hör till och är fint och festligt.Jättefestligt med nedskräpade gator, bränder, skräckslagna djur och olyckor.Organiserade fyverkerier är en sak, det kan t.om jag acceptera i vissa fall. Men dessa hemma-klåpare som terroriserar omgivningen med hela sin arsenal.Igår kväll kunde jag bokstavligen på vissa hålla vada fram i skräp och skit, rester av en primitiv och ovärdig tradtion som totalt saknar propotioner numer.Fattar inte folk vad de ställer till med?!...(Läs mammas skildring av sin nyårsnatt på http://ulvus.bloggagratis.se/ )

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards