Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Ingrid - 24 januari 2007 12:01

Åh vad det är jobbigt med folk utan humor och som varken förstår en gnutta ironi eller kan läsa "mellan raderna".Vad tråkigt de måste ha det!Idag längtar jag tillbaka till Norrtälje där jag är född och uppväxt. Känner mig helt bortkopplad från verkligheten här nere; vad gör jag här?Har inget umgänge egentligen förutom svärpäron och ytligt bekanta. Det är väl egentligen bara jobbet och lägenheten som knyter mig hit just nu.Alla intressanta människor (läs: föräldrar, syskon med familjer, vänner) befinner sig knappt 20 mil norröver. Vi gör endast korta och tillfälliga gästspel där uppe och det känns inte så himla kul. Missar ju allt! Syskonbarns uppväxt, att spontanträffa folk när andan faller på, födelsedagar... Tja, O vill ju inget annat än att flytta härifrån.Undrar om han vill utbilda sig till brandman? Såg nyss att de söker ett gäng såna till Norrtälje!Iakttagelse på Arbetsförmedlingens platsbank:Antal barnflickor/hemhjälper som söks i Danderyd/Lidingö: 16Antal dito som söks i Botkyrka: 0.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards