Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Ingrid - 9 augusti 2007 21:39

Är så trött på korkade, insnöade, lågpannade individer som verkar stoltsera med sin okunnighet och totala brist på intelligens. Ni vet vilka ni är.

Jag vill kräkas på er. Massor.



Ok, tillbaka till allt det trevliga.

Storstädning! Hur mycket kan en västgötaspets fälla? Svar: en hel del.

Vår tidigare zebrarandiga matta var svart och....grå. Operation Ingrid-på-knä-med-klädborste inleddes.

Efter en halvtimme var mattan sitt forna jag igen. Husse sattes att på balkongen borsta Uno.

Jag gav mig på att tvätta köksgolvet med grönsåpa, fortsatte i ren yra till badrummet. Lagade dessutom handtaget till badrumsskåpet som varit trasigt sen hösten 1786, Ola såg imponerad över sin händiga dam.

"Med Karlssons klister och en stjärnskruvmejsel kan man slå världen med häpnad".


Klibbig värme hela dagen. Ingen poäng med att duscha, man känner sig ändå omedelbart sunkig och kletig igen (och inte ens av någon intressant anledning).

Läser mina husmorsböcker med brinnande intresse.

Var kommer denna fascination för gamla prylar ifrån? Jag tror mig veta ett par källor:

- Mormor. Hon hade bara kuriosasaker hemma, och serverade te i fantastiska stora porslinkoppar med blekgrönt mönster. Jag skulle kunna offra ett finger för dom kopparna.

- Farfars kompletta årgångar av tidningen RekordMagasinet som jag ägnade timtal åt att läsa när jag var 10-12 år. Jag anser att allt borde vara som på RekordMagasinets tid!

- Mor&Far, som aldrig någonsin brytt sig om vare sig IKEA eller onödig modernisering.

 Tack, allihop!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards