Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Ingrid - 26 augusti 2007 19:53

Tack för alla gratulationer (och Astrid, hälsa grattis till J från mig också)!


Har ägnat dagen åt att, likt inför första skoldagen någonsin, förbereda mig inför min vandring på yrkesutbildningens långa väg. Dvs. tvätta kläder (viktigt att ge ett prydligt och seriöst intryck), införskaffa utensilier (köpte te.x ett sött gammeldags pennskrin i trä där locket även är en linjal för 20kr), dubbelkolla tid och plats för uppropet (viktigt att inte framstå som totalt desorinterad även om så är fallet).


Jag är rent ut sagt skitnervös! Trots att utbildningen i sig inte är speciellt märkvärdig (eller som Ola uttryckte det: "en apa skulle kunna klara av den". och han borde veta eftersom han gått den) så krävs det trots allt en del anträngning och viss begåvning. Vilken jag naturligtvis inte anser mig ha....än.


Upprop imorgon bitti alltså, men själva lektionerna kommer bara äga rum ett par timmar varje torsdag. Resten av tiden är det självstudier.

Jag ska alltså både jobba heltid och plugga heltid samtidigt.

Vad har jag gett mig in i?!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards