Alla inlägg den 31 augusti 2007

Av Ingrid - 31 augusti 2007 11:58

Hämtade nyss posten och fick halvt hjärtsnurp: ett otäckt brev från Socialförvaltningen. Vad var nu detta?

Slet upp kuvertet och läste med simmig blick. "Enligt paragraf blä blä blä...anställning upphör....blä blä...."

Jag höll på att dö! Vad vill dom? Vad har jag gjort?!

Sprang ett par varv runt lägenheten, hysterisk och skräckslagen.

Ola slet åt sig pappret och kunde efter att ha skummat igenom texten förklara för mig att Socialförvaltningen erbjuder mig förtur till en anställning när det blir en tjänst ledig.

Jaha!

Det finns få saker jag avskyr så mycket som myndigheters och andra formella instansers sätt att uttrycka sig på!

Man tror alltid att man ställt till något som nu kommer att innebära repressalier i någon form...oavsett hur skötsam man är.


Mitt förslag lyder: kan inte Försäkringskassan, Skattemyndigheten, kommuner och landsting ha rosa brevpapper för information/ärenden som inte är dåliga nyheter?

Så att mottagaren direkt får signalen "Var lugn, allt är i sin ordning! Men läs det här ändå!"

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards