Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Ingrid - 12 augusti 2007 20:17

(Jag vet att det är tjatigt men jag är så trött på dumma människor som är snarstuckna, överkänsliga och sparkar bakut så fort någon ens andas något som kan tolkas som kritik. Måste allting vridas till att betyda något annat än vad det egentligen var menat...?)

Och varför skriver folk så illa? Är det allmänt att inte strunta i att stava eller använda , . !? eller - på korrekt sätt? Är det något jag har missat?

Tack till Jan-Åke Nässlander, min förträfflige svenskalärare som lärde mig avstavning och andra språkliga finesser.


Vilken tur att La Famiglia, dvs. undertecknad med man och hund, haft en sån trevlig dag. Förutom morgonpromenad och fåniga kasta-pinnelekar har vi invigt mina nya 50-talsfynd: fem blekturkosa kaffekoppar med silvermönster samt tillhörande fat. 40 kronor på marsvinsutställningens loppis. Mitt hem kommer snart se ut som något ur Antikrundan, vilket är precis vad jag siktar på.


Oh, jag måste dela med mig av min senaste upptäckt: ugnsstekta tomater!

Man tager ett gäng stora och fasta tomater, dela dessa vågrätt på mitten och placerar ut med snittytan upp på en smord bakplåt. Pensla med olivolja, en smula salt samt krossad vitlök. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter.

Voila!

Vi åt dom sig tillbehör till köttbullar (hemlagade, har just lärt mig att få färsen att hålla ihop vilket har varit en utdragen kamp), pastanystan och svampsås.

Prova, det är jättegott.


Av Ingrid - 12 augusti 2007 00:35

Sanslöst trevlig helg (so far...)!!

Åkte upp till landet under stort svettande och kläggande, möttes av Mor och åkte hem till vår version av Villa Villerkulla. Morsade på fölet som tog en smakbit av mitt lår, vred o vände på alla valpar (praktexemplar, riktiga A-barn) och överräckte en morotskaka av modell Jättepjäs till päronen.

Far grävde ur kökssåpet fram något som efter smak- och dofttest idenifierades som något "marsánliknande" varpå hela familjen gnuggade händerna av förväntan.

Kaka + sås avnjöts framför ett avsnitt av Midsomer Murders (gissa om man får bra tips på diverse sätt av markera sitt missnöje hos folk? Såga ner deras päronträd!). Höjden av totalmys.


Lördag morgon! Efter viss försening, borttappade skor som återfanns på osannolika ställen, 200 olika outfits som ratades, svettanfall m.m så åkte Mor och jag till Väddö på grisshow.

Sommarens finaste dag och alla människor var glada och trevliga.

Tjusiga marsvin som radades upp, saknade vänner som dök upp (Ulle! Flytta hem till mig, snälla...) och fryntlig stämning -

We had a field day!

Fick dessutom skjuts ända hem av snälla vänner, vi gjorde väg 77 om möjlig ännu mer osäker.. Tack Denise och Natalia!


Hemma väntade Ola med middag (rödvinsmarinerade fjärilskotletter med avocadosallad) och en av lycka galen västgötaspets som försökte knycka nyss nämnda kotletter. Tilltvingade mig knådning av ömmande fötter, Ola begärde gasmask.


Nu är jag en väldigt trött liten människa som ska krypa till sängs...Go'natt Svedala.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards