Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

Seger - köttbullarna håller ihop!

Av Ingrid - 12 augusti 2007 20:17

(Jag vet att det är tjatigt men jag är så trött på dumma människor som är snarstuckna, överkänsliga och sparkar bakut så fort någon ens andas något som kan tolkas som kritik. Måste allting vridas till att betyda något annat än vad det egentligen var menat...?)

Och varför skriver folk så illa? Är det allmänt att inte strunta i att stava eller använda , . !? eller - på korrekt sätt? Är det något jag har missat?

Tack till Jan-Åke Nässlander, min förträfflige svenskalärare som lärde mig avstavning och andra språkliga finesser.


Vilken tur att La Famiglia, dvs. undertecknad med man och hund, haft en sån trevlig dag. Förutom morgonpromenad och fåniga kasta-pinnelekar har vi invigt mina nya 50-talsfynd: fem blekturkosa kaffekoppar med silvermönster samt tillhörande fat. 40 kronor på marsvinsutställningens loppis. Mitt hem kommer snart se ut som något ur Antikrundan, vilket är precis vad jag siktar på.


Oh, jag måste dela med mig av min senaste upptäckt: ugnsstekta tomater!

Man tager ett gäng stora och fasta tomater, dela dessa vågrätt på mitten och placerar ut med snittytan upp på en smord bakplåt. Pensla med olivolja, en smula salt samt krossad vitlök. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter.

Voila!

Vi åt dom sig tillbehör till köttbullar (hemlagade, har just lärt mig att få färsen att hålla ihop vilket har varit en utdragen kamp), pastanystan och svampsås.

Prova, det är jättegott.


 
 
elaina, som vill att Du klickar här...

elaina, som vill att Du klickar här...

13 augusti 2007 00:31

Mmmm, ugnstekta tomater låter mumma!
Så´na blir det nog till måndag kvällsvard.
Lunchen bestående av kycklingsallad kommer att avnjutas på täkten invid Svanberga Värdshus innan vi ska ner t Vikingabyn på studiebesök.
Jo, jag har tagit mig friheten att länka till Dig inne hos mig, hoppas det va/är OK?
Tror Du kanske kommer att gilla dojjorna...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/08/11/230104-la

 
Ingen bild

Mor

15 augusti 2007 08:33

Vill lilla I vara så snäll och skriva ngt begåvat på sin blogg? Mor har tråkigt!

Kramar/Mamma

 
Ingen bild

J-Å

26 augusti 2009 20:55

Hej Ingrid!

Med av skam blossande kinder måste jag erkänna följande... :
Jag satte mig och Googlade på mitt eget namn (egocentriskt så det förslår... jodå... :-)
Och då dök det upp en länk till Din blogg!

Men... (och nu formligen GLÖDER kinderna av skam...)
Jag har svårt att placera Dig...
OK, jag är lite halvgammal numera, och hjärncellerna klamrar sig förtvivlat fast i hjärnbarken, men jag borde ju minnas...?

Fan...

Skulle Du kunna ha den extrema godheten att upplysa mig om när Du gick på Roslags?

(Nädå... jag är inte totalt genomgaggig, jag kan fortfarande sitta utan käpp... :-), men det har varit många elever som passerat genom åren...

MÅBRA!

/J-Å

 
Ingen bild

Ingrid

27 augusti 2009 22:03

Jan-Åke! Din hedersknyffel!
Så roligt att höra av dig (även om du inte lyckas placera mig i ditt minne....)
Och vem har inte Googlat sitt eget namn? ;)

Jag gick på Roslags 92-94, du var vår klassföreståndare tillsammans med Maggan (vi var de fruktade 7-8B som avverkade SO-lärare på löpande band...). Du började på Mediagymnasiet året vi började 9:an, men du och jag fortsatte ses då jag hade goda vänner på Media.
Ringer det någon klocka?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards