Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Ingrid - 29 augusti 2007 16:41

På senare tid har jag insett anledningen till att man ska köpa kvalitetsmake-up och inte billigt skräp: det håller bättre, man slipper mystiska utslag (oftast) och sminket rasar inte ner en våning i nyllet efter ett par timmar..

 Därför var det med stor glädje jag kastade mig över rean på sminkbutiken nere på stan! Fyndade grandiost och släpade hem en halv kasse grejer.

För mindre än 300:- fick jag:

- två trioögonskuggor från Max Factor

- en svart  2000 Calorie mascara MF

- ett hallonrött läppstift MF

- flytande eyeliner Revlon

- make-upsvamp (naturlig, inte konstgjord)  MF

- fyra ögonskuggor Revlon

- Facefinity foundation MF

- puderborste med gethår MF

- puderfoundation MF

- löst transparent puder MF


Va?! Tror jag rodde hem grejer värda minst en tusenlapp. Bara mascaran kostar en hundring i vanliga fall. Damn I'm good!


För övrigt har jag rotat fram Olas böcker från omvårdnadskursen. det visade sig att asgamarna naturligtvis, gissningsvis efter bokförlagens lobbande och påtryckningar, bytt ut halva kurslitteraturen.

Grrr. Måste köpa ett helt gäng med böcker. Lyckligtvis var de allra tristaste, som "Arbetsmiljökunskap", desamma.

Hade hellre sågat av mig ena tummen än betalat flera hundra för något så bottenlöst aptråkigt.


Nu kommer jag alltså inte bara bli otroligt klok, jag kommer vara snygg också...


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards