Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av Ingrid - 15 augusti 2007 13:29


What a day!

Steg upp i gryningen för långpromenad innan luften hunnit bli Amazonasliknande. Hann halvvägs innan svettanfallet slog till. Uno stretade på med mig släpandes efter, vi ångrade oss bittert men tog oss hem iallafall.

Bytte spån i burskåpet (svett-svett), tvättade (sval tvättstuga, hurra!) och släpade hem  8 kilo morötter (svett-svett).

Var dessutom hjälte och hjälpte vår urgulliga granntant på våningen ovanför att få upp sin av fukten svällda förrådsdörr.

Hon höll på att gå ner i spagat av tacksamhet. Jag älskar verkligen att vara hjälte; ett familjedrag?


Har bakat en middagspaj med tomater, färsk spenat, vitlök och skinka. Dock ringde Olas päron och ville bjuda på mat nere på Freja, en restaurangbåt nere i hamnen. Pajen får troligtvis vänta till i morgon, alltså.

Men det är precis som med lasagne, det smakar bara ännu bättre av att få stå och mojja till sig ett dygn!

Nu ska jag göra mig presentabel (vilket med åren verkar bli mer eller mindre ett heltidsjobb..) och hitta något att ha på  mig som a)döljer mina orakade ben och b)inte innehåller någon form av syntetmaterial.

Hade en polyesterklänning igår och kände mig som en kalkon som ugnssteks under folie....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards