Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Första dagen avklarad

Av Ingrid - 19 november 2009 16:32

  


Ungefär såhär känner jag mig.


Steg upp 04.35 och trevade mig fram genom lägenheten, lyckades finna diverse klädesplagg (förhoppningsvis rena och tillhörande mig), kastade i mig frukost och hasade iväg till bussen som avgick halv 6.

Väl framme vid Östra Station lyckades jag naturligtvis ställa mig på fel sida om Valhallavägen vilket ledde till en sällan skåda zick-zackande hinderbanslöpning när buss 173 dök upp andra sidan....men jag hann!


Tog mig upp till Karolinska Universitetssjukhuset där jag ägnade större delen av dagen åt att lära mig sköta en massa komplicerade andningsapparater etc.

Jag tror det gick bra....men i mitt huvud surrar det som om en miljon getingar befann sig i det!


Älgade sen iväg till Bromma för att lämna in en bok till redaktören för inscanning. Inkallades på förlagets lager för utdelande av deckare i present från chefen, tack!


Raglade vidare med nån buss som tog mig till Danderyd där nästa buss äntrades.....kom hem i upplösningstillstånd, för att upptäcka att någon hund haft ont  i magen....överallt, inklusive överkastet.

Jag svor sammanbitet och städade upp. Nu ska jag slänga mig ner i soffan med en trave smörgåsar och varm choklad för att värma mig värkande kropp.

Imorgon väntar en likadan dag (utan Brommabesök och magont, hoppas jag!!).

 
 
Ingen bild

Helene

19 november 2009 17:38

Du är så bra på alla sätt och vis! KS!? Spännande med ett stort sjukhus. Om inte annat finns det väl en och annan snygg läkarkandidat att vila ögonen på. OBS! Endast vila ögonen på såklart.

 
Ingrid

Ingrid

19 november 2009 18:28

Vi är bara på KS tillfälligt, kommer jobba i personens hem senare.

Bara klämma liiite?..... ;)

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

19 november 2009 19:34

Klämma kan man alltid komma undan med på ett sjukhus. Där klämmer ju folk på varandra mest hela tiden....!

Hemmiljö låter trevligt. Du kommer bli enormt uppskattad också. (egen erfarenhet).

 
Ingen bild

mor

19 november 2009 20:56

he he ... mycket likt!

 
Ingen bild

mor igen

19 november 2009 20:59

skickar med tandnyttigt och annat gott till hundarna med far

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards