Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Ingrid - 2 juli 2007 21:56

Besöket i föräldrahemmet var succé. God mat + fars prisbelönta jordgubbsefterätt med kokkos förtärdes, diverse djur beundrades (Gunvald lärde sig nya konster) och jag botaniserade i mitt rum efter sommarlektyr i bokhyllan och bl.a Jack Kerouac, D.D Salinger och Irwing Welsh fick följa med hem.

 Även marsvinen Harlekin och Ludde fick haka på och bli Nynäsbor. Välkomna!



Dagen har ägnats åt långpromenad, livsfarligt klättrande på höga klippor vid vattnet samt klivit in på militärt område (vi upptäckte skylten precis när O's ena sko passerat gränsen..).

Med tanke mitt förflutna inom vänsterrörelsen beslöt vi oss för en snabb reträtt, haha!


Träna nere på gymmet hann jag med också innan kvällspasset på jobbet. Har hört rykten om att mitt vikariat ska förlängas till sista oktober. Håll tummarna!!

Och så kan jag passa på att bekänna en hemlighet: jag sökt in till undersköterskeutbildningen med min chefs rekomendationer (hon tycker tydligen att jag skulle bli en utmärkt undersköterska).

Utbildningen ska läsas på distans och jag kan jobba heltid samtidigt.

Fixar jag det blir kan jag jobba på te.x sjukhus, kirurgavdelningar, vårdavdelningar, akutmottagningar m.m






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards