Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Ingrid - 15 juli 2007 16:45

Helgen har förflutit utan att ha gjort något större väsen av sig. Middag hos O's föräldrar på lördagkvällen med efterföljande djupsinnigheter (Yatzy) och stimulering av smaklökarna (Koskenkorva och päronsoda).



O's hemkomst från festligheterna ska firas med tuppkyckling (stor som en 3-åring), Mors prisbelönta kalkonsås (ringde och avkrävde henne receptet, en väl bevarad familjehemlighet som bara de invigda får ta del av) och färskpotatis. Sockerkaka med jordgubbar och vaniljvisp till efterrätt.

För att kompensera svullandet plågade jag mig själv med ett varv runt våtmarkerna, ungefär 7 kilometer.

Men allt går lätt när man i sina hörlurar lyssnar på Erns-Hugo Järegård som läser "Kalle Och Chokladfabriken!" Vilken fröjd, mannen var ett geni.

Skrattade högt flera gånger, de stackare som mötte mig måste ha trott att jag var en psykpatient på rymmen...(eller vad skulle ni ha trott om ni stötte på en svettig och härjad individ i döskalle-tshirt som skrattade för sig själv?)


Och grattis till mamma och framförallt Jack som blev champion i helgen!

Jag som ägnat större delen av Jacks liv till att reta honom för hans skelande ögon...."Jag tittar på min egen nosklump..."




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards