Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Ingrid - 27 juli 2007 14:28

Stegade till ICA för att köpa ett större parti billiga morötter och broccoli.

I höjd med avdelningen för hygienartiklar slog det mig att det starkaste tecknet på att det varit en regnig sommar är att jag inte rakat benen sen dagen innan vår USA-semester.

Eftersom jag vägrar slumma igen och se ut som replika av Borneos djungel från knäna och nedåt beslöt jag mig att köpa hårborttagningskräm av märket Veet, en gammal trotjänare som fungerar fint.


Vad skådade mitt skarpa öga?

Aha, en ny blå flaska!

"Veet for men"?

Eftersom jag belönats med mörkt tjock trollhår (inte bara på huvudet) listade jag snabbt ut att det här måste ju passa mig!

Studerade innehållet samt priset.

Vad fan?!

Den vanliga rosa Veetflaskan för kvinnor innehåller 150 ml och kostar 75:-.

Den blå för män kostar också 75:- men innehåller 250ml!

Obegripligt.

Är det bara jag som finner skäl att bli irriterad?


Detta är så typiskt. Hade män haft mensvärk, foglossningar och PMS så hade det garanterat satsat miljarder kronor på att hitta patentlösningar på problemen. Och nu ska dom ha billigare hårborttagningsmedel också.

To.m deras rakhyvlar är billigare, bara för att hyvlarna för kvinnor ska utrustas med rosa fjantdekorationer och fjärilar.

Grrrr...



Av Ingrid - 27 juli 2007 10:54

Jippie, 3 dagar ledigt! Och O ska på fest ikväll....vilket för min del innebär en orgie i mat som bara jag tycker om (typ fiskbullar, vilket utsvävande liv jag lever..), Kommisarie Frost på Kanal 9 och att förmodligen somna framför tv:n 21.30 med öppen mun.


Just nu gläds jag över:

 - mina fina familjer (både min alldeles lilla egna och den stora)

- friska djur

- mitt jobb som jag trivs med

- att vår lägenhet är städad och prydlig

- att alkisen på våningen ovanför av hemtjänsten har blivit påtvingad en timer till sin tv så att den automatiskt slås av kl. 23.00 I framtiden slipper vi vakna mitt i natten av det dånande ljudet från "Dallas"-repriser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards