Alla inlägg den 9 juli 2007

Av Ingrid - 9 juli 2007 16:28

På Ingrids Lilla Lila råder det stiltje. Inte mycket finns att rapportera. Dagarna fylls mest med arbete, tränande, långpromenader och bokläsande. Det ruttna och mulna vädret gör mig totalt oinspirerad på all fronter. Städa känns meningslöst, jag ser ändå inte hur rent det blir.

Bada? Vattnet är anständigt varmt men hur kul är det med grå himmel och gummistövlar på stranden?


Jo!

Ola har ( i ett anfall av begynnande 30-årskris och uttråkan) med ett par dagars varsel bestämt sig för att åka till Arvikafestivalen. Good Lord!

Nåväl, han är ju vid det här laget en ganska rutinerad festivalräv (även om han inte kommit upp lika diger meritlistasom undertecknad  ännu..host-host..) så det kommer säkert gå bra.

Dvs. om han...

1)  låter bli att sätta upp tältet i en sänka så han vaknar upp i en lervälling efter en hel natts spöregnande och tältet håller på att spolas iväg


2)  inte tappar plånboken i en översvämmad bajamaja


3) inte äter thaigryta till frukost 3 dagar i sträck med unstopable rännskita som följd


4) låter bli att somna i solen och vakna ett par timmar senare och ser ut som ett torkat revbensspjäll


5) inte står längst fram på alla konserter och blir pressad mot staketet så att det känns som om inälvorna ska komma utringlande genom näsan


6) inte tältar två meter från raden av soljästa och fulla bajamajor



Just nu står O i duschen och jag har fått i uppgift att tala om när klockan är 17.15 så att han hinner ner till Bolaget innan 18.00

Jag känner mig hedrad att få sånt ansvar!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards