Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Ingrid - 12 juli 2007 18:06

Idag hatar jag mest av allt:


- Individer som inte avbokar sina tider i tvättstugan när de ångrat sig så att vi andra får nöja oss med den allmänna (men minimala och värdelösa extramaskinen som rymmer typ en socka) trots att det står tre maskiner lediga. Min karriär som gnälltant har inletts!

Varför är vår tvättstuga en sån central del av mitt liv?


- Att jag inte fått höra något från undersköterskeutbildning huruvida jag kommit in eller inte.


- Tjurrusningarna i Pamplona.

Rätt åt den korkade jävla norrmannen som blev spetsad! Inte ett dugg synd om honom, tråkigt att tjuren inte siktade bättre bara....

Avskyr sånt här djurplågeri, det är inget annat än vidrigt och förnedrande. Sjukt nog försvaras det med att det är tradition...  Tjena! Rätten till att spöa sin fru och barn var också tradition förr i tiden...*grrrr*

Jag vet, det låter kanske illa formulerat och onyanserat det jag skriver..men få saker gör mig så förbannad som när djur far illa pga. människors egoism och enfald.








Av Ingrid - 12 juli 2007 10:01

Rise and shine!

Dvs. jag, inte solen. Det spöregnar ute och Uno ville inte gå ut imorse.

Men inget kan få mig på dåligt humör idag.

Jag kan nog i princip friskförklara mig själv. Starkaste indikationen på det är att jag nu 10 på morgonen dragit igång storstädning av hemmet, alltid ett gott tecknen.

 Räddade dynorna på uteplatsen (grannarna fick eventuellt en skymt av en halvnaken och rufsig Ingrid; man måste skaka om dom lite i bland!)

Hoppas att det inte regnar lika mycket på O..



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards